Kaikki alkoi omasta pihasta, metsän reunalta ja tutusta pellosta. Raaka-aineet eivät olleet vain materiaalia tuotteeseen – ne olivat osa arkea, vuodenaikoja ja tekemisen iloa. Ensin marjat kerättiin omaan käyttöön, yrtit kuivattiin keittiön nurkassa ja kokeiltiin rohkeasti uusia makuja. Pian joku kysyi: ”Voisiko tätä ostaa?” Siitä syntyi ajatus omasta tuotteesta. Ei massatuotantona, vaan juuri sellaisena kuin itse haluaisimme sitä käyttää: puhtaana, rehellisenä ja hyvänmakuisena. Jokainen purkki, pussi ja pullo kertoo tarinaa tekijästään, paikasta ja käsityöstä. Meidän oma tuote ei ole vain elintarvike – se on pala maaseutua, lähiluontoa ja tekemisen perinnettä. Se on vastapaino kiireelle ja teolliselle tuotannolle. Kun asiakas tarttuu tuotteeseen, hän ei osta vain makua, vaan myös tarinan, arvot ja luottamuksen.
Pienen yrityksen brändiopas – Business Helsingin Pienen yrityksen brändin kirkastus ‑oppaassa autetaan löytämään yrityksen tarkoitus, arvot ja kohderyhmät. Se opastaa manifestoimaan brändin, kertomaan tarinan ja rakentamaan visuaalisen identiteetin. Hyvä brändi syntyy asiakkaan mielessä ja vaatii laadukkaan tuotteen, johdonmukaisen viestinnän ja erottuvan tarinanhel.fihel.fi.
Torikaupan opas – Toimiva Tori ‑opas kertoo, että torit ovat tärkeä osa suomalaista kulttuuria ja kauppaa sekä tarjoavat myyjille mahdollisuuden kohdata asiakkaita. Hyvin hoidettu markkinapaikka luo elämyksiä ja auttaa erikoistuotteiden, kuten lähiruoan, myynnissämarkkina.netmarkkina.net.
Visuaalisen ilmeen työkalut – Canvan ja muiden graafisten työkalujen avulla yrittäjä voi suunnitella logoja, etiketit ja markkinointimateriaaleja ilman suuria kustannuksia.
Videoideat – Erottautumista torilla käsitteleviä videoita on mm. kaupunkien yritysklinikoiden tuottamissa webinaareissa. Videoita voi etsiä hakusanoilla "torimyynti markkinointi" YouTubessa.